เป็นงง! อาลีบาบา “ปิดยอดขาย” วันคนโสด 11/11 ครั้งแรกในรอบ 13 ปี

เป็นงง! – วันที่ 12 พ.ย. เอเอฟพี รายงานกระแสถกเถียงบนโลกออนไลน์ หลังจาก เว็บไซต์อาลีบาบา อีคอมเมิร์ซยักษ์ใหญ่ของจีน ไม่เปิดเผยยอดขายสินค้าใน “วันคนโสดจีน” หรือ วันที่ 11 เดือน 11 (11/11) และถือเป็นครั้งแรกในรอบ 13 ปีนับตั้งแต่เริ่มจัดแคมเปญขายสินค้าออนไลน์วันคนโสดจีนเมื่อปี 2552

อาลีบาบาระบุในแถลงการณ์ว่ายอดจำหน่ายปีนี้มีความสอดคล้องกับปีที่ผ่านมา แม้จะเผชิญหน้ากับความท้าทายทางเศรษฐกิจในระดับมหภาคและผลกระทบที่เกี่ยวข้องกับโควิด-19 สำหรับยอดขายบนเว็บไซต์อาลีบาบาในช่วง 11/11 เมื่อปี 2564 สูงถึง 540,300 ล้านหยวน หรือกว่า 2.7 ล้านล้านบาท

ด้านบริษัทวิจัยซินตุนระบุว่า ยอดขายบนแพลตฟอร์มต่างๆ ของจีน รวมถึงอาลีบาบาและเจดี.คอม ระหว่างเวลา 20.00 น. ของวันที่ 10 พ.ย. ถึงเวลา 14.00 น. ของวันที่ 11 พ.ย. มีมูลค่ารวมกัน 262,000 ล้านหยวน หรือราว 1.3 ล้านล้านบาท

เป็นงง! อาลีบาบา

FILE PHOTO: An advertisement promoting Alibaba’s Singles’ Day shopping festival is pictured, following the COVID-19 outbreak in Shanghai, China. Chinese e-commerce giant Alibaba has not released full sales figures for its annual Singles Day event for the first time ever, as a cooling economy dampened demand. REUTERS/Aly Song/File Photo

เป็นงง! อาลีบาบา

FILE PHOTO: A delivery worker wearing a protective mask rides an electric scooter across a street ahead of Alibaba’s Singles’ Day shopping festival, following a coronavirus disease (COVID-19) outbreak in Shanghai, China, November 10, 2022. REUTERS/Aly Song/File Photo

เป็นงง! อาลีบาบา

A delivery worker sorts parcels at a makeshift logistics station ahead of Alibaba’s Singles’ Day shopping festival, following the coronavirus disease (COVID-19) outbreak in Shanghai, China, November 10, 2022. REUTERS/Aly Song

 

ข่าวที่เกี่ยวข้อง:

ติดตามข่าวสด

ข่าวเด่นประจำวัน