เบียร์ยี่ห้อดังในจีนลุยสอบสเตรตส์ไทมส์ รายงานวันที่ 21 ต.ค. ว่า บริษัท ชิงเต่า บริวเวอรี จำกัด หนึ่งในบริษัทยักษ์ใหญ่ผู้ผลิต เบียร์ชิงเต่า ของจีน แถลงว่ากำลังเร่งตรวจสอบกรณีพนักงานของโรงงานปัสสาวะใส่วัตถุดิบที่ใช้ในการผลิตเบียร์

หลังคลิปวิดีโอที่ถูกเผยแพร่บนเครือข่ายสังคมออนไลน์ในจีนเผยให้เห็นพนักงานคนหนึ่งปีนกำแพงสูงเพื่อลงไปในถังขนาดใหญ่สำหรับเก็บมอลต์และปัสสาวะอย่างไม่รู้สึกสะทกสะท้าน

บริษัท ชิงเต่า บริเวอรี ระบุอีกว่าประสานงานไปยังตำรวจแล้ว เหตุดังกล่าวเกิดขึ้นที่โรงงานกลั่นเบียร์ชิงเต่าหมายเลข 3 เมื่อวันที่ 19 ต.ค. โดยมอลต์ในถังเก็บที่เป็นปัญหาถูกปิดผนึกเรียบร้อย พร้อมย้ำว่าบริษัทมีกระบวนการบริหารจัดการและรับรองคุณภาพของผลิตภัณฑ์อย่างต่อเนื่อง

เบียร์ยี่ห้อดังในจีนลุยสอบ คนงาน “ฉี่ใส่ถังเก็บมอลต์” ลั่นปิดผนึกวัตถุดิบมีปัญหาแล้ว

เบียร์ยี่ห้อดังในจีนลุยสอบ – One of China’s biggest beermakers says it has opened an investigation after a video appearing to show a factory employee urinating on raw ingredients went viral this week. The clip purportedly shows a male worker at a Tsingtao Brewery Co. warehouse clambering into a high-walled container and relieving himself. /TSINGTAO/

The clip, published online on Thursday, purportedly shows a male worker at a Tsingtao Brewery Co. warehouse clambering into a high-walled container and relieving himself onto its contents. /weibo/

เบียร์ยี่ห้อดังในจีนลุยสอบ คนงาน “ฉี่ใส่ถังเก็บมอลต์” ลั่นปิดผนึกวัตถุดิบมีปัญหาแล้ว

เบียร์ยี่ห้อดังในจีนลุยสอบ – “Our company attaches high importance to the relevant video that emerged from Tsingtao Brewery No. 3 on Oct 19, At present, the batch of malt in question has been completely sealed. The company continues to strengthen its management procedures and ensure product quality.” /weibo/

เบียร์ยี่ห้อดังในจีนลุยสอบ คนงาน “ฉี่ใส่ถังเก็บมอลต์” ลั่นปิดผนึกวัตถุดิบมีปัญหาแล้ว

เบียร์ยี่ห้อดังในจีนลุยสอบ – ภาพประกอบ – Tsingtao, China’s second-largest brewer, is one of the country’s best-known beverage brands, and its tall bottles of crisp lager are a fixture of bars and restaurants across East Asia. In recent years, the Hong Kong-listed company has sought to capitalise on the changing tastes of younger Chinese drinkers. /news.cctv/

 

 

ข่าวที่เกี่ยวข้อง:

ติดตามข่าวสด

ข่าวเด่นประจำวัน